Informatie over de praktijk

Huisartsenpraktijk Co-Med Breda beschikt over twee locaties gevestigd in MC Donk en MC Kroeten, beiden in de wijk Haagse Beemden. Samen bieden onze professionals u de persoonlijke zorg die u mag verwachten binnen een huisartsenpraktijk. Ze zijn goed opgeleid en door ervaring breed georiënteerd. Samen met u zoeken ze naar het zo als mogelijk oplossen van uw gezondheidsproblemen.

 

Openingstijden

I.v.m. vakanties en personele bezetting bieden wij op dit moment de reguliere zorg aan vanuit de locatie MC Donk. De praktijk is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

 

Inschrijving als patiënt

De praktijk is open voor nieuwe patiënten. Inschrijven kan digitaal via onderstaand formulier of direct in de praktijk. Patiënten buiten postcodes 4822, 4823, 4824 (Haagsenbeemden) en 4841 (Prinsenbeek) zullen niet aan huis bezocht worden.

Herhaalrecepten

Voor herhaalrecepten kunt u bellen met telefoonnummer 076-596 77 22 en gebruik maken van de receptenlijn door te kiezen voor optie 3 in het keuzemenu. Spreek duidelijk uw naam, geboortedatum en telefoonnummer in. Vervolgens spreekt u de gewenste medicatie in. Vermeld hierbij de naam, sterkte en het gebruik van het medicijn dat u nodig heeft. Bekijk hiervoor het etiket van het medicijndoosje.

Zonder tegenbericht vanuit de praktijk ligt de medicatie de volgende werkdag voor u klaar bij de apotheek.

 

 

Bloedprikken

Wanneer u bloed wilt laten prikken heeft u vanuit uw zorgverlener hiervoor een verwijzing nodig.  De locatie aan de Hondsdonk 58 in de Haagse Beemden is wellicht het dichtsbij. Deze locatie heeft een vrije inloop waardoor u geen afspraak hoeft te maken. De openingstijden zijn: maandag t/m vrijdag van 07.00 – 11.00 uur. Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.star-shl.nl.

Rijbewijskeuring

Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft, kunt u een afspraak maken via 085-0180800. De keuring wordt uitgevoerd door Dr Robert Sadiek. Locatie voor de rijbewijskeuring is  Ceresstraat 1, 4811CA Breda.

Veel gestelde vragen

Kan ik bij de huisarts terecht voor een reizigersvaccinatie?

U kunt bij ons helaas niet terecht voor reizigersadvies en bijbehorende vaccinaties. Voor reizigersadvies kunt u terecht bij de GGD.

Waarom vraagt de doktersassistente naar mijn klachten bij het maken van een afspraak?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw contact. Ze is daarvoor opgeleid en doet dat om een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is vanzelfsprekend verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Ik kom in aanmerking voor huishoudelijke hulp, een scootmobiel, rolstoel of woningaanpassingen. Waar kan ik daarvoor terecht?

U kunt contact opnemen met het WMO-loket via de gemeente. WMO staat voor Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Deze wet regelt dat mensen met zieke, een fysieke of psychische beperking hulp, ondersteuning of de voorzieningen krijgen die ze nodig hebben.

Heb ik een verwijsbrief nodig voor een dokter in het ziekenhuis?

Voor een afspraak met een arts in het ziekenhuis heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht. Veel medische problemen kunnen door de huisarts worden verholpen. Als dit niet het geval is, verwijst de huisarts u in overleg door naar een medisch specialist. Bent u reeds onder behandeling bij een specialist? Dan is een verwijsbrief niet nodig.

Kan ik bij de huisarts terecht voor een medische verklaring?

Voor een medische verklaring kunt u helaas niet bij uw huisarts terecht. Dit is conform de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Deze adviseert huisartsen geen medische verklaringen af te leggen over eigen patiënten. Wel kunt u ons vragen een afschrift van uw medisch dossier te maken. Daarin staan de belangrijkste gegevens over uw gezondheidstoestand vermeld. Vervolgens kan een arts waarbij u niet onder behandeling staat deze gegevens onafhankelijk beoordelen. Ook kunt u bij de instantie die van u een medische verklaring vraagt navragen of een verklaring van uzelf voldoende is.

Digitaal en toch persoonlijk

Mede dankzij digitalisering kunnen we steeds betere zorg bieden aan onze patiënten. Zowel voor de patiënten als voor ons als huisartsenpraktijk wordt alles door digitalisering gemakkelijker gemaakt. Zo kunnen wij bijvoorbeeld sneller schakelen met andere zorginstellingen of bent u sneller op de hoogte van uitslagen door middel van de patiëntenportaal. Natuurlijk kunt u met onduidelijkheden of vragen ook altijd terecht bij de assistenten. Op deze manier kunnen wij op een persoonlijke wijze de zorg bieden die u verdient.